Vad är kärlek?

Kärlek för mig finns på många sätt. Kärlek till familjen, kärlek till vänner, eller kärlek då man träffar någon man trivs med väldigt mycket, får pirr i magen och känner något extra. För mig är kärlek både de bästa & värsta som finns på samma gång. Underbart då man hittar någon man litar på och verkligen är kär i, men mindre bra då de tar slut, eller bråk eller skit saker som exempel att bli sårad. Kärlek handlar mycket om att ha förtroende för varandra. Hur fungerar ett förhållande när man endast är svartsjuk eller inte litar på varandra? Det håller inte i längden. Antingen lessnar en eller båda. Tyvärr så har jag fallit för killar som inte är det minsta bra. Om jag ska ha en pojkvän, så ska jag kunna lita på personen, förtroende är verkligen viktigt. "Utsidan tänder oftast lågan, men insiden håller den brinnande". Det är så sant. Jag dömmer inte killar efter utséende, men ser man en kille som ser bra ut, man börjar prata lite och den har underbar sida klart man bli mer intresserad. En trevlig kille är det bästa som finns. Så alla killar, var er själva, trevliga och ha humor så ska ni nog få se att ni får de flesta tjejerna! Det gäller oss tjejer också, man kan vara öppen, trevlig och rolig. Det tjänar man mycket på. Kärleken kan pendla väldigt mycket. Ena sekunden tycker man om en person, sen andra sekunden tänker man "hur kunde jag gilla honom?" Så min första verkligen riktiga kärlek hoppas jag kommer bli med en fin kille, som har förtroende för mig, som jag kan ha för honom, som bryr sig om mig och är öppen och trevlig. Det är perfekt. Ett förhållande är inte alltid en dans på rosor, men har man ett bra förhållande, så kan man lösa de allra jobbigaste perioderna.
Kärlek är underbar, på alla möjliga sätt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0