2. Min första kärlek

Min första riktiga kärlek är ingenting jag vill minnas.
Tyvärr så kommer jag inte skriva om den, för det är inget att skriva om. Det har jag kommit över för länge sen och det är helt ointressant i det här laget. Tyvärr.






<3


Jag saknar dig kompis..<3


Texten får tala för sig.


Tack för att ni alltid finns, jag älskar er.

En äkta vän ser tårarna genom det falska léendet, en äkta vän stannar kvar hos dig vad som än händer, jag försöker vara en sån bra vän som det går, försöker finnas där för alla samtidigt, för min familj & mina vänner är dom jag verkligen lever för, det är ni som fått mig på fötterna när jag legat på backen, och då ska jag göra samma sak för er. Den dagen ni faller, ska jag få er att stå, den dagen jag ser tårarna rinna på någon av er, så ska jag torka dom, för det ordnar sig. Dom jag står allra närmast betyder så mycket, ni är mitt liv. Vad hade jag gjort utan er? Ibland är jag en usel vän, och det vet jag om att jag har varit, det är vi alla någon gång, men ni är äkta vänner, för ni har stått kvar där endå, och väntat på att jag ska förändra mig, bli mig själv igen. För ni vet själva om att alla har sina perioder, men man kommer tillbaka med ett stort léende tillslut, om det tar 1 vecka eller 1 år, det beror på, om man är stark eller svag. Och ingenting av det är egentligen fel. För vi alla är olika, vi människor har rätt att vara svaga, man behöver inte alltid vara stark. Ibland kan det vara bra om man någongång får falla ihop och störtgråta, för det är inget fel med det, ibland behöver man få ut alla tårar. Det betyder inte att man är en svag person för det. Och ibland är man svag, ibland är man stark. Det är många gånger jag önskar att jag vore starkare än vad jag egentligen är, det är mitt största problem, jag tar åt mig, och låter folk trycka ner mig, fast jag egentligen vet att jag inte gjort något. Sen slutar det alltid med att jag blir stark tillslut, fast det skulle jag behöva vara redan från början, jag ska kunna stå upp för mig själv. Man ska kunna ta emot lite skit, men inte hur mycket som helst. Låt aldrig någon trycka ner dig i onödan. Men utan er mina vänner och min familj, så hade jag nog ärligt inte stått där jag faktiskt står idag. Jag hade nog varit den osäkra tjejen. För ni har fått mig att tro på mig själv, strunta i dom små felen jag ser på mig själv, acceptera mig själv, bli en bra vän, en omtänksam människa. Utan er hade det kunnat gått utför, alla behöver omtanke. Det har varit mycket tårar, gånger man fått höra vilken usel vän man är, eller många gånger man gjort saker man inte vågar berätta för sin föräldrar som gjort att man mått dåligt i flera veckor, men jag har lärt mig att man måste göra fel för att kunna göra rätt. Det är faktiskt sant. Om du ska lycka måste du någon gång misslyckas. Ibland är det galet svårt att hitta sig själv, att känna sig bekväm. Så är det med alla, men det är bara att acceptera läget och blicka frammåt mot ljusare tider. Ibland mår man nästan illa av att se sin egen spegelbild, ibland mår man jätte bra av att se den. Det där svänger hela tiden. Men man måste acceptera sig själv för den man är, och tro på sig själv. Utséendet är inte allt. Det är oftast utsidan som tänder lågan, men insidan som håller den brinnande. Det är så det är. Och har du inte en bra insida, då kommer du både få svårt att ha kvar dina vänner, och hitta den rätta. Jag kämpar mer med min insida nu för tiden, än utsidan. Den är viktig. Det är oftast i den här åldern, vänner kommer och går, man hittar dom som är äkta, man släpper dom falska. Det är jobbigt, men man får acceptera det läget. Men jag har lärt mig så mycket av min familj och mina vänner. Och allt ni har gjort mot mig, kommer jag att göra för er. Dag som natt, natt som dag. Hela tiden. Och om jag med ord kunde förklara hur glad jag är att jag har er, hur glad jag är för att ni alltid funnits för mig, alla gånger ni fått mig att skratta när tårarna nyss runnit, ni är det bästa jag har. Kärlek till er, ni kommer föralltid vara det bästa jag har. Jag älskar er, mer än allt annat.


jag vill tacka dig storasyster, för du alltid finns där med din famn, jag älskar dig, du är min allra bästavän, du är bäst<3


lycka, riktig vänskap.


jag älskar er<3


tack för allt mamma, hur jobbig jag än är just nu, en förjävlig tonnåring, men det är bara att acceptera, du har också varit här, det vet jag<3

tack alla vänner, även fast jag inte hittade bilder på er. jag älskar er alla!


1. Presentera mig själv

Jag heter Elin Marie Lindbladh och bor och är uppvuxen i nynäshamns kommun. Jag går i 9an i gröndalsskolan, alltså sista året. Jag är just nu väldigt trött på skolan, mycket plugg och lite fritid, men snart är iallafall grundskolan över. Efter grundskolan så ska jag förmodligen flytta till en annan stad och gå gymnasium där, förmodligen västerås, norrköping, nyköping eller jönköping där jag hittat den linjen och bra gymnasium som jag vill gå på. Det ska bli skönt att komma ifrån nynäshamn faktiskt, när man bott här hela livet så börjar man faktiskt tröttna med tanke på hur liten staden är. I framtiden vill jag bli reseledare med inriktning aktiviteter och upplevelser. Det tror jag kommer passa mig bra, därför kommer jag att välja Hotel och Turism programmet på gymnasiet. Jag skulle också gärna vilja gå bartenderkurs, det ska jag göra,för jag vill absolut jobba utomlands, så är man reseledare sen tillslut tröttnar med endå vill vara utomlands så är det perfekt, då kan man ju bli bartender! Jag har världens bästa familj som jag står väldigt nära. Mamma och pappa bort fortfarande tillsammans och är gifta, det är jag glad för. Jag har en äldre syster som är min allra bästavän, det finns ingen jag litar så bra på som henne. Min familj finns alltid där för mig, och jag kan berätta allt för dom. Dom ställer upp, och jag är så glad att jag har dom, jag har det så bra. Jag har också väääldigt fina vänner, dom är jag rädda om. Vi har våra perioder, upp och ner, men det är så det är. I den här åldern hittar man dom man litar på, och skiljs från vissa, men så är det. Det är bara blicka frammåt! Förövrigt är jag en tjej som är social och pratar vädligt mycket, älskar människor som är frammåt och pratar mycket, humor är väääldigt viktigt. Hittar jag någon rolig kompis så klickar det väldigt fort! På fritiden spelar jag fotboll som jag gjort sedan jag varit liten, tog ett litet uppehåll men nu är jag tillbaka igen sedan något år tillbaka. Jag red också förut och hade egen häst i ett år, men har nu slutat och saknar det enormt, men kommer inte att börja igen. Saknar dessutom min älskade ponny så mycket!
Förövrigt så har jag guldigt hår, egentligen är jag jätte blond, sen blev jag brunett i mer än ett år, nu är jag mitt emellan men saknar den bruna färgen, men kommer inte färga tillbaka, inte nu på ett tag iallafall. Jag har piercing i näsan, hade i naveln men den tog jag ut, den var bara ivägen. Jag vill ha hål i tungan.
Sommaren är min absoluta favoritårstid! jag vill ha sommar året om.. Höjpunkten på sommaren är att åka utomlands, till alanya! världens bästa ställe.
Jag älskar att sola och bada, grilla, umgås med kompisar och bara leva livet, jag älskar att festa!
Ja det där var lite om mig själv.



förra sommaren, blond.


den här sommaren, brunett.


nu, mellan.


Nu vill jag börja blogga, för att skriva av mig.

Nu tänker jag börja blogga, den kanske kommer bli ointressant, eller intressant? vet inte än. Jag syftar inte på att få många läsare utan skriver bara för att få skriva av mig.
Så jag startar med en sån här.


Dag 1 - Presentera mig själv
Dag 2 - Min första kärlek
Dag 3 - Mina föräldrar
Dag 4 - Det här åt jag idag
Dag 5 - Vad är kärlek
Dag 6 - Min dag
Dag 7 - Min bästavän
Dag 8 - Ett ögonblick
Dag 9 - Min tro
Dag 10 - Det här hade jag på mig idag
Dag 11 - Mina syskon
Dag 12 - I min handväska
Dag 13 - Den här veckan
Dag 14 - Vad hade jag på mig idag
Dag 15 - Mina drömmar
Dag 16 - Min första kyss
Dag 17 - Mitt favorit minne
Dag 18 - Min favorit födelsedag
Dag 19 - Detta ångrar jag
Dag 20 - Den här månaden
Dag 21 - Ett annat ögonblick
Dag 22 - Det här upprör mig
Dag 23 - Det här får mig att må bättre
Dag 24 - Det här får mig att gråta
Dag 25 - En första
Dag 26 - Mina rädslor
Dag 27 - Min favorit plats
Dag 28 - Det här saknar jag
Dag 29 - Mina ambitioner
Dag 30 - Ett sista ögonblick

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0